Projekt „Uczymy komplementarnie-indywidualnie”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 24 im. Kornela Makuszyńskiego w Radomiu uczestniczy
w projekcie finansowanym ze środków Unii Europejskiej pt. „Uczymy komplementarnie-indywidualnie”. W ramach przedsięwzięcia w latach 2020-2022 w naszej szkole odbywają się zajęcia z: biologii, chemii, fizyki, języka niemieckiego oraz matematyki.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki
W jakim celu prowadzimy zajęcia?
Celem zajęć jest wyrównanie braków edukacyjnych z matematyki, zachęcanie uczniów do pokonywania niepowodzeń w nauce, motywowanie do większego wysiłku.
Jak pracujemy?
Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach liczących po 5 osób.
Do kogo skierowane są zajęcia?
Zajęcia adresowane są do uczniów klas piątych, którzy mają problem z nauką matematyki.
W pierwszym semestrze roku szkolnego 2021/2022 biorą w nich udział chętni uczniowie z klas 5a i 5b.
Zajęcia z biologii
W jakim celu prowadzimy zajęcia?
Celem zajęć jest utrwalanie treści podstawy programowej z biologii, a także rozwijanie zainteresowania tym przedmiotem wśród chętnych uczniów.
Jak pracujemy?
Zajęcia prowadzone są w niewielkiej, ośmioosobowej grupie. Podczas zajęć często pracujemy z wykorzystaniem metody eksperymentu. Uczniowie prowadzą doświadczenia i obserwacje biologiczne. Wykorzystują także liczne pomoce dydaktyczne oraz techniki informacyjno-komunikacyjne.
Do kogo skierowane są zajęcia?
W zajęciach mogą brać udział uczniowie chętni do rozwijania pasji do nauki biologii.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii
W jakim celu prowadzimy zajęcia?
Celem zajęć jest powtórzenie i utrwalenie wiadomości zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z biologii.
Jak pracujemy?
Zajęcia prowadzone są w grupie pięcioosobowej. Dzięki temu systemowi każdy uczeń, który ma trudności w nauce biologii może liczyć na indywidualne wyjaśnienie kłopotliwych zagadnień.
Do kogo skierowane są zajęcia?
W zajęciach mogą brać udział chętni uczniowie klas ósmych.
Zajęcia z fizyki
W jakim celu prowadzimy zajęcia?
Zajęcia eksperymentalne z fizyki mają kształtować wśród młodzieży umiejętności takie jak planowanie pracy oraz współpraca w grupie. Dodatkowo dzięki nim uczniowie mają okazję nauczyć się opracowywania wyników doświadczeń, a także wyciągania i formułowania wniosków.
Jak pracujemy?
Młodzież uczestnicząca w zajęciach przygotowuje pokazy doświadczeń dla swoich szkolnych kolegów. Uczniowie, pracując w ośmioosobowej grupie, prowadzą eksperymenty i pomiary
z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych.
Do kogo skierowane są zajęcia?
W roku szkolnym 2020/2021 w zajęciach biorą udział uczniowie klas 7e i 7f. To ciężka praca, ale i fajna zabawa dlatego chętnych do udziału w zajęciach nie brakuje.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z fizyki
W jakim celu prowadzimy zajęcia?
Celem zajęć jest utrwalenie wiadomości zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z fizyki.
Jak pracujemy?
W ramach zajęć uczniowie, pracując w pięcioosobowej grupie, rozszerzają swoją wiedzę
i umiejętności w zakresie metodyki rozwiązywania zadań z fizyki.
Do kogo skierowane są zajęcia?
W zajęciach mogą brać udział chętni uczniowie klas ósmych.
Zajęcia z chemii
W jakim celu prowadzimy zajęcia?
Zajęcia z chemii mają na celu rozbudzenie wśród uczniów zainteresowania przedmiotem.
Jak pracujemy?
Grupa uczniów, biorących udział w spotkaniach liczy osiem osób. Zajęcia opierają się głównie na pracy laboratoryjnej. Dzięki niej uczniowie doskonalą umiejętność wyciągania wniosków.
Do kogo skierowane są zajęcia?
W zajęciach biorą udział chętni uczniowie z klas 7 oraz 8.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii
W jakim celu prowadzimy zajęcia?
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii umożliwiają dzieciom wyrównanie różnic programowych wynikających z indywidualnych trudności w uczeniu się.
Jak pracujemy?
Zajęcia odbywają się w grupie pięcioosobowej.
Do kogo skierowane są zajęcia?
W zajęciach biorą udział chętni uczniowie z klas 7 oraz 8.
Zajęcia rozwijające języka niemieckiego
W jakim celu prowadzimy zajęcia?
Zajęcia rozwijające dają uczniom możliwość poszerzenia i utrwalenia wiedzy i sprawności zdobytych podczas godzin lekcyjnych. Głównym celem nauki języków obcych jest komunikacja – posługiwanie się językiem w sytuacjach życia codziennego.
Jak pracujemy?
Zajęcia z języka niemieckiego prowadzone są w grupie liczącej osiem osób. W trakcie zajęć wykorzystywane są różnego rodzaju pomoce dydaktyczne: tablica multimedialna, projektor, odtwarzacz CD a także plansze językowe. Uczniowie uczą się poprzez zabawę, tworząc wiele prac manualnych, śpiewając piosenki, wykonując projekty językowe.
Do kogo skierowane są zajęcia?
W zajęciach mogą brać udział uczniowie, którzy chcą rozwijać w sobie takie cechy jak: kreatywność, odwaga, tolerancja, pracowitość a także zamiłowanie do języków.