Realizacja międzynarodowego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”

Po zakończeniu realizacji I modułu i zadań w nim zawartych, klasa 3d, rozpoczęła z ochotą zadania zawarte w II module.

W ramach pierwszego zadania, samodzielnie przeczytaliśmy aż dwie lektury szkolne. Pierwszą z nich była lektura autorstwa Agnieszki Frączek pt „Rany Julek! O tym jak Julian Tuwim został poetą”. Drugą lekturą były „Dzieci z Bullerbyn” autorstwa Astrid Lindgren. Po przeczytaniu lektur, wspólnie w klasie uzupełniliśmy specjalnie przygotowany lekturnik, napisaliśmy plan wydarzeń, oraz dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o życiu Juliana Tuwima oraz o przygodach i bohaterach mieszkańców Bullerbyn. Zarówno w klasie jak i w domu, udało nam się wykonać wiele ciekawych ćwiczeń związanych z lekturami.

Przed rozpoczęciem omawiania lektur wykonaliśmy zadania zawarte w scenariuszu „Naukowy zawrót głowy”. Po raz kolejny odwiedziliśmy miasto zawodów. Po omówieniu lektury pt „Rany Julek! O tym jak Julian Tuwim został poetą”, dowiedzieliśmy się, że Julian Tuwim w młodości był zachwycony różnorodnymi eksperymentami chemicznymi. W związku z tym, wykonaliśmy w klasie kilkanaście doświadczeń i eksperyentów, do których wykorzystaliśmy wiele przedmiotów z życia codziennego.

Pierwszym zadaniem związanym z lekturą „Dzieci z Bullerbyn”, było przygotowanie „Lektury w pudełku”. Każdy uczeń wykonywał to zadanie indywidualnie. Już podczas zajęć plastyczno-technicznych uczniowie przygotowali pudełka, które już na pierwszy rzut oka wskazywały z jaką lekturą mamy doczynienia. Po przygotowaniu pudełek, uczniowie włożyli lub narysowali po kilkanaście przedmiotów, które kojarzą im się z lekturą. Następnie, usiedliśmy w kręgu i przedstawialiśmy włożone do pudełek przedmioty, a także mówiliśmy dlaczego akurat one znalazły się w pudełku.

Naszym kolejnym zadaniem uczniów, było zabawa w pisarza i ilustratora. Zadaniem uczniów, było napisać kolejną przygodę, która mogła przytrafić się mieszkańcom Bullerbyn. Do opisanej przygody, uczniowie dołączyli ilustrację. Przygody uczniów zostały napisane na kartkach a4, a następnie wszystkie zostały umieszczone w skoroszycie o nazwie „Nowe przygody Dzieci z Bullerbyn według klasy 3d”

Kolejnym naszym zadaniem, które uczniowie przygotowali było samodzielne przygotowanie prezentacji w programie PowerPoint pt „Dzieci z Bullerbyn”. Uczniowie, bardzo zaangażowali się w wykonanie tego zadania. W prezentacjach znalazły się m.in. slajdy o autorce, o bohaterach, a także o Szwecji i przygodach mieszkańców Bullerbyn. Prezentacje zostały wykonane na platformie office 365, w związku z tym uczniowie mieli okazję pokazać je rodzicom.

Ostatnim, dodatkowym zadaniem wykonanym przez uczniów klasy 3d, było wykonanie miniksiążeczki dotyczącej lektury. Wśród informacji umieszczonych w Leporello nalazły się opisy głównych bohaterów i ich miejsca zamieszkania, ciekawostki z życia autorki oraz krzyżówki i zadania dotyczące lektury „Dzieci z Bullerbyn”

Już na kilkanaście dni, z przyjemnością przystąpimy do realizacji zadań z III modułu projektu.

Klasa 3d z wychowawczynią

Katarzyną Bednarczyk i panią Krystyną Pękalską

Katarzyna Bednarczyk Czytam Z Klasa Modul II